Dwie rzeczy w biznesie są pewne: dotarcie do klientów nie jest proste, a wynika to z ludzkiej natury. Naukowcy bowiem twierdzą, że jesteśmy „zaprogramowani do lenistwa” – oszczędzamy w ten sposób swoją energię. Warto więc działać zgodnie ze starym porzekadłem mówiącym, że natury się nie oszuka. Dlatego efektywnym wsparciem kampanii jest coś, co odbiorca ma zawsze na wyciągnięcie ręki. I to dosłownie!
Krówki na zamówienie z logo – after party
Zacznijmy od końca. Zamiast skupiać się na samej akcji marketingowej, zobaczmy, co się dzieje po jej zakończeniu. Istnieje pewna czynność, którą każdy z nas powtarza przynajmniej kilkukrotnie w ciągu dnia. Człowiek sięga do kieszeni – po klucze od domu, kluczyki od auta lub po pieniądze, płacąc za zakupy w sklepie. Krówki z logo pełnią w tym przypadku dyskretną „przypominajkę” o firmie, której znak został umieszczony na opakowaniu. W końcu kilka cukierków po udanym evencie w kieszeni klienta to obopólna korzyść. O tym jednak za chwilę.
Przejdźmy teraz szybko do drugiej kwestii, ponieważ szybkość to priorytet. Jak pokazują statystyki, konsumenci potrafią przejść do konkurencji, gdy strona internetowa ładuje się, chociażby o sekundę dłużej. Podobnie jest z czasem realizacji zamówienia zakupów online. Wniosek jest prosty: nie lubimy czekać.
Jednak co w przypadku, gdy chcemy zamówić personalizowany produkt? Mogłoby się wydawać, że czas oczekiwania się wydłuży, a my utkwimy na konsultacjach, aby wyjaśnić, jaką mamy wizję naszego projektu. Nic bardziej mylnego. Najlepszy przykład stanowią krówki z logo ze sklepu Cukrowki.pl, gdzie cała czynność realizacji zamówienia trwa dosłownie kilka chwil.
![](https://www.telaic.pl/wp-content/uploads/2023/09/krowki-z-logiem-porshe.png)
Cukierki krówki z logo i przymrużeniem oka Pozwólmy sobie na mały test słodyczy. Na Tik Toku filmy oznaczone hashtagiem „cukierki” mają grubo ponad 10 mln wyświetleń, a liczba ta cały czas rośnie. Popularną zabawą jest testowanie słodyczy wraz z widzami. Może mały test krówek wegańskich lub wedle tradycyjnej receptury? Z pewnością taki materiał wideo przyciągnie niemałą liczbę osób! Warto wiedzieć, że jest to międzynarodowy trend, a polskie krówki cieszą się sympatią nie tylko wśród naszych rodaków.
Logo umieszczone na opakowaniu cukierków wpisuje się więc naturalnie w oglądaną przez widzów treść. Nie mniej niż logo sponsora na koszulkach sportowców. W ten dyskretny sposób docieramy do nowych odbiorców, pokazując jednocześnie, że nasza firma towarzyszy ludziom na co dzień. A do tego pozytywnie się kojarzy!
To jednak nie wszystko. Media społecznościowe dają wiele możliwości – również w kwestii poważnych treści. Jedno jest jednak pewne: słodkie skojarzenia z marką to dobry wybór.
![](https://www.telaic.pl/wp-content/uploads/2023/09/weganska-krowka.png)
Krówki reklamowe z logo, ale bez granic
Chcesz? – zapyta ktoś drugą osobę, sięgając do kieszeni po krówkę z logo Twojej marki. Cukierki mogą zostać w spodniach czy kurtce po firmowym evencie zorganizowanym dla pracowników i kontrahentów. Mogą także znaleźć się w szklanej kuli na blacie, z której każdy będzie mógł sięgnąć po garść łakoci.
Jednak to zaledwie zarys pomysłów dający przedsmak obszernych możliwości działań marketingowych. Warto w tym momencie zauważyć jedną kluczową rzecz – jest nią uniwersalność. Nie ma granic i przeszkód dla słodyczy podczas różnorodnych działań promocyjnych.
Jeżeli zależy nam na naturalnym wpisaniu marki w życie potencjalnych klientów i wzbudzeniu z nią pozytywnych skojarzeń, najlepiej jest sięgnąć po sprawdzony sposób (i recepturę). Krówki to słodka wizytówka, której przyjęcia z pewnością nikt nie odmówi. A nawet zapyta o więcej!